رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رهایی 12 محکوم از قصاص نفس و آزادی 309 زندانی با همت شورا‌های حل اختلاف استان کرمان

12:02 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۵۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان، گفت: با همت اعضای شعب حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان در 6 ماهه ابتدای سال‌جاری موجبات آزادی 309 مددجو و 12رهایی زندانی از مجازات قطعی قصاص نفس فراهم شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با کارکنان معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان اظهارکرد: شوراهای حل اختلاف استان در سطح کشور با بالغ بر 2 دهه تجربه، در حال ادامه فعالیت هستند.

وی با اشاره به این مطلب که قانون شوراهای حل اختلاف در دست بازنگری قرار دارد، گفت: این قانون در مراحل نهایی قرار دارد و امید است که هر چه سریعتر تصویب شود زیرا یکی از مزایای این قانون، تعیین تکلیف نیروهای فعال در شوراهای حل اختلاف است.

وی یادآور شد: در آزمون استخدامی اخیر قوه قضاییه، سهمیه ای به شوراهای حل اختلاف اختصاص یافته است که پذیرفته شدگان، در حال طی مراحل قانونی و اداری هستند.

وی بر پیگیری برای حل مشکلات شوراهای حل اختلاف در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات اداری تاکید کرد و ادامه داد: تامین قضات شوراهای حل اختلاف نیز باید پیگیری شود و یکی از راه های حل این مشکل، جذب اختصاصی قضات است.

وی گفت: شوراهای حل اختلاف باید بر موضوع حل اختلاف تمرکز کنند و صلح و سازش در اولویت کار آن‌ها قرار گیرد و کمتر به سمت صدور آرای قضایی بروند.

وی با تاکید بر جلوگیری از اطاله دادرسی نیز افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد 110هزار و 835 فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان کرمان وارد شده و از این تعداد 109 هزار و 948 فقره پرونده مختومه شده که ۳۳ هزار ۵۹۶ فقره پرونده به سازش ختم شده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر 228 شورای حل اختلاف شهری و 84 شورای حل اختلاف روستایی در 32 حوزه قضایی مشغول فعالیت هستند، افزود: در نیمه اول سال جاری ۳۳ هزار و ۵۹۶ فقره از پرونده های قابل مصالحه، پس از پادرمیانی اعضا و کارکنان شعب  به سازش منتهی شده است همچنین شوراهای حل اختلاف استان توانستند از تعداد 110 هزار و 835 فقره پرونده وارده، تعداد 109 هزار و 948 فقره را مختومه کنند.

مهدی تقی زاده اظهار کرد: 43 درصد پرونده های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان کرمان در 6 ماه ابتدای امسال به صلح و سازش منجر شده است.

وی در تشریح چگونگی رسیدگی به پرونده های  شعب ویژه زندان شوراهای حل اختلاف استان کرمان در 6 ماهه نخست سال 1401، گفت: یک هزار و ۴۱۶ فقره پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان به سازش منجرشده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: در 6 ماهه ابتدای سال جاری اعضای شعب ویژه زندان با همکاری متنفذان و ریش سفیدان موفق شدند موجبات آزادی 309 مددجو را فراهم و 12 زندانی را از مجازات قطعی قصاص نفس رهایی دهند.

بیشتر بخوانید:

۲ هزار رای جایگزین حبس در استان کرمان صادر شد

انتهای پیام/


برچسب ها: شورا اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *